2012年7月16日 星期一

[歌詞]The Hunchback of Notre Dame--God help the outcasts

動畫鐘樓怪人當中的樂曲






(因為動畫背景在聖母院 我將禱告對象翻成聖母)


Esmeralda
I don't know if You can hear me
我不知道 您是否能聽見
Or if You're even there
或者 您根本不在
I don't know if You would listen
也不知道 您會不會傾聽
To a gypsie's prayer
一個吉普賽人的禱告
Yes, I know I'm just an outcast
我知道我只是一個被拋棄的人
I shouldn't speak to you
我不該像您懇求
Still I see Your face and wonder...
但我看著您的臉龐不禁好奇
Were You once an outcast too?
您是否也曾被遺棄


God help the outcasts
聖母保佑被遺棄者
Hungry from birth
在肌餓中出生的他們
Show them the mercy
給予他們
They don't find on earth
在世上無法找到的憐憫
God help my people
聖母幫助我的人民
We look to You still
我們依舊仰望妳
God help the outcasts
聖母保佑被遺棄者
Or nobody will
否則他們孤立無援


Parishioners(教徒們)
I ask for wealth
我追求金錢
I ask for fame
我追求成名
I ask for glory to shine on my name
我追求功勳名利
I ask for love I can prosess
我追求男女愛情
I ask for God and His angels to bless me
我請求上帝和祂的天使保佑我


Esmeralda 
I ask for nothing
我別無所求
I can get by
我了無牽掛
But I know so many less lucky than I
但我知道有很多人並非和我一樣幸運
Please help my people
求妳幫助我的人民
The poor and downtrod
他們貧困又受到壓迫
I thought we all were
我以為我們都是
The children of God
上帝的子民
God help the outcasts
聖母幫助被遺棄者
Children of God 
上帝的子民













1 則留言:

  1. i saw the film many years ago and remember in 2016july, why

    回覆刪除