2014年1月11日 星期六

[歌詞]Beyoncé - If I Were A Boy 翻譯





http://www.youtube.com/watch?v=AWpsOqh8q0M

最近把一些不那麼新的歌曲也翻譯一下

因為喜歡 不論是歌詞或歌曲本身 或是演唱者

我很喜歡西洋音樂的歌詞

有的像詩詞可以細細品味其中含意

有的直接了當 卻也帶給內心最直接的感動

因為懂得歌曲中的傷痛 因為好像終於也有人懂這種感覺

扯遠了...XD

總之喜歡很多歌 有空就會把他們都放上來~

也是順便當練習~





If I Were A Boy




If I were a boy
Even just for a day
I'd roll out of bed in the morning
And throw on what I wanted then go
如果我能當一個男孩
就算只有一天
我會在一早起床 隨便套上衣服就出門

Drink beer with the guys
And chase after girls
I'd kick it with who I wanted
And I'd never get confronted for it.
Cause they'd stick up for me.
跟朋友們去喝酒
一起追漂亮女孩
我可以跟任何對象約會
而且不必面對任何質問
因為朋友們都會幫我辯解

If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I'd be a better man.
如果我能當一個男孩
我想我可以體會
想好好愛一個女孩的感覺
並且為她發誓要成為更好的男人

I'd listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
Cause he's taken you for granted
And everything you had got destroyed
我會傾聽她想說的話
因為我知道那種傷痛
當妳失去那個你最需要的人
只因為他把妳的付出視為理所當然
甚至把妳原本所擁有的一切都破壞殆盡

If I were a boy
I would turn off my phone
Tell everyone it's broken
So they'd think that I was sleepin' alone
如果我能當一個男孩
我會把我的手機關掉
告訴大家它只是壞了
這樣大家就會以為我只是一個人在家睡覺

I'd put myself first
And make the rules as I go
Cause I know that she'd be faithful
Waitin' for me to come home (to come home)
我就能把自己的事情放在第一順位
讓一切照著我的規則走
因為我知道 她會好好的在家等我
等我回家

If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I'd be a better man.
如果我能當一個男孩
我想我可以體會
想好好愛一個女孩的感覺
並且為她發誓要成為更好的男人

I'd listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted (wanted)
Cause he's taken you for granted (granted)
And everything you had got destroyed
我會傾聽她想說的話
因為我知道那種傷痛
當妳失去那個你最需要的人
只因為他把妳的付出視為理所當然
甚至把妳原本所擁有的一切都破壞殆盡

It's a little too late for you to come back
Say its just a mistake
Think I'd forgive you like that
If you thought I would wait for you
You thought wrong
對你來說 現在才想回頭已經有些太遲
說自己只是一時胡塗
希望我就此原諒你
如果你以為 我還在等你回頭
那麼你錯了

But you're just a boy
You don't understand
Yeah you don't understand
How it feels to love a girl someday
You wish you were a better man
但你就只是個男孩
你什麼都不了解
一點都不了解
那種想好好愛一個女孩的感覺
你將會願意為了她 發誓成為更好的人

You don't listen to her
You don't care how it hurts
Until you lose the one you wanted
Cause you've taken her for granted
And everything you have got destroyed
你不願聽她說話
你不在乎這樣會傷她多重
直到你也失去渴望的對象
只因為你不珍惜她的付出
而你曾擁有的一切也好像隨她離去

But you're just a boy
你只是個普通男孩...





沒有留言:

張貼留言